Bryllup og barnedåp

Bryllup

Vi ønsker dere hjertelig velkommen til å ha vielse i Haglebu Fjellkirke.

Vi gjør dere oppmerksomme på at kirken vår ikke har fast betjening. Det vil medføre at dere selv må ta ansvar for arrangementet. Det gjelder også prest og organist. Støter dere på problemer i forberedelsen, kan dere ringe  Britt Gulbrandsen på tlf 419 34 446. og hun vil forsøke å bistå om nødvendig.

Nøkkel kan hentes ved Haglebu Feriesenter eller Haglebu Fjellstue. Eventuell pynting av kirken til vielsen må dere sørge for selv. Lysestaker av ulike varianter er i kirken, men dere må ordne med ”levende lys” om dere ønsker det.

Etter vielsen må blomster og pyntegjenstander tas med, og vennligst ikke etterlat blomstervaser eller annet med vann i (kan tømmes i vasken på kjøkkenet). Dersom dere har behov for vann, er det lett å betjene tilkoblingen inne i kjøkkenbenken. Begge stikkontakter skal stå i og hendelen på vannrøret skal stå langs med dette. Dere kan da og få varmt vann i kranen eller dere kan varme det på kjøkkenovnen. Vinterstid skal kontakt for varmekabel stå i, mens kontakt for varmtvannsbeholder tas ut.

Leie av kirken til vielse er kr 1500 basert på at dere rydder opp. Vi vasker etter bruken. Leien innbetales på vår konto. 2300.20.38250.

NB! For at ekteskapsinngåelsen skal bli korrekt registrert er det viktig at dere har tatt kontakt med prestekontoret/kirkevergen i Sigdal tlf. 32 71 14 44.

Antall vielser har vært økende i Fjellkirken. Det gleder vi oss over. Vi håper dere vil få en fin og minnerik opplevelse i Haglebu Fjellkirke på Grantangen.

Vi takker for at dere vil bruke kirken vår til vielsen og ønsker dere som vordende ektefolk lykke til med dagen og med livet videre.

Spørsmål som gjelder Haglebu Fjellkirke kan rettes til Britt Gulbrandsen

E-post:britt.gulbrandsen@hotmail.com

Mob: 419 34 446.

Barnedåp

Dåp – veien inn i kirken

Det skjer et under i kirken
større enn verden vet.
Barnet får del i Guds rike,
svøpt i hans kjærlighet.
(Gerd Grønvold Saue, S97)

Dåpen har tradisjoner helt tilbake til oldkirken. I Norge står tradisjonen sterkt.
I dåpen blir vi Guds barn og medlemmer av kirken. Dåpsdagen er en merkedag i livet som vi feirer sammen med familie, venner og menighet.

Ønsker dere å døpe barnet deres i Haglebu fjellkirke?

Hvis dere bor i en annen menighet og ønsker dåp i Sigdal/ Eggedal, avtaler dere dato med kirkekontoret i Sigdal. Deretter tar dere kontakt med menigheten der dere bor og sier ifra at dere har avtalt dåp her. Da vil de registrere barnet, sende oss nødvendige papirer og ordne med en dåpssamtale.

Dersom dere er bosatt i Sigdal ordnes alt via kirkekontoret i Sigdal